Zanim kupimy oryginalny tłumik, warto jest rozejrzeć się, co oferuje nam rynek. Jest wiele firm, które produkują wydechy na wzór oryginału. Po wybraniu marki i zakupie tłumika czas na montaż.
Tłumik mocowany jest pod spodem auta. Do układu wydechowego mocuje go zwykle jeden zacisk lub opaska ze śrubą. Aby odkręciła się bez problemu, aplikujemy na nią środek wypierający wodę, czyli WD40. Zdejmujemy tłumik z gumowych zaczepów i już możemy montować nowy. Demontaż i montaż tłumika zawsze wykonujemy, gdy układ wydechowy jest zimny.
Warto jest też przy okazji wymienić gumowe wieszaki trzymające tłumik. Stare mogą być na tyle zużyte, że albo nie utrzymają nowego tłumika, lub też będzie on źle podwieszony, powodując np. stuki. Starą opaskę mocującą tłumik należy wyrzucić, gdyż przy następnej wymianie zużyta śruba może się „ukręcić” przy próbie demontażu. Na miejsce starej kupujemy nową.
Na końcówkę układu gdzie zamocowany jest tłumik zakładamy nową opaskę, po czym montujemy nowy tłumik, podwieszając go na gumowych uchwytach. Teraz należy wyregulować wysunięcie tłumika tak, aby o nic się nie opierał, a podczas jazdy nie uderzał o podwozie. Może się zdarzyć, że po przejechaniu kilku kilometrów konieczne będzie dodatkowa regulacja. W zależności od tłumika, przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów możemy czuć lekki zapach spalenizny. Nie jest to powód do zmartwień, a tylko objaw „wypalania się” nowego tłumika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz